Hoe voorkom ik oplichting via Brenger?

Laatst gewijzigd op: 2024-05-28 14:32
  • Wil iemand het contact van Marktplaats/Facebook Marketplace of een andrer verkoopplatform overschakelen naar WhatsApp, SMS, email of een ander kanaal? Wees voorzichig. Geef bij twijfel nooit je telefoonnumer en communiceer via de chat van het verkoopplatform.

  • Controleer altijd het e-mailadres van de afzender. Wanneer een koper betaalt voor jouw product via Brenger, ontvang je een bevestigingsmail van noreply@brenger.nl of noreply@brengermail.nl.  Wees voorzichtig met emails van andere afzenders.

  • Controleer URL's en klik nooit op verdachte links. Klik nooit op links die je ontvangt via WhatsApp (of andere chatapps), sms of e-mails die niet afkomstig zijn van een van onze erkende e-mailadressen. Controleer altijd de URL voordat je erop klikt. Een echte Brenger-URL begint altijd met:

    https://www.brenger.nl in Nederland
    https://www.brenger.be in Belgie
    https://www.brengertransport.com in Duitsland.

  • Stuur nooit de gegevens van je pinpas (zoals kaartnummer), creditcard of inloggegevens door.

  • Betaal alleen via officiële betaalsystemen. Tijdens het betaalproces word je doorgestuurd naar het Online Payment Platform/Foundation (https://www.onlinebetaalplatform.nl) of Mollie Payments (https://www.mollie.com/checkout/). Dit zijn de enige betaalsystemen die wij aanbieden.

  • Wees alert bij Verificatie. 
    • De eerste keer dat je een product verkoopt en deze via Brenger laat betalen en vervoeren, ontvang je een e-mail van noreply@brenger.nl of noreply@brengermail.nl met de uitnodiging om jouw identiteit te verifiëren bij het Online Payment Platform door € 0,01 over te maken. Deze regeling is bedoeld om cybercriminaliteit te voorkomen.

    • Uitnodigingen om de betaling te bevestigen via andere kanalen, zoals WhatsApp (of andere chatapps), sms of e-mailadressen die niet afkomstig zijn van noreply@brenger.nl of noreply@brengermail.nl kunnen wijzen op phishing. Brenger vraagt nooit om betalingsverificatie door een voucher te kopen van een andere website.

      Meld dit soort pogingen altijd bij Brenger.

    • Brenger-koeriers zullen je nooit vragen om een kopie of foto's van je identiteitsbewijs. Stuur zelf ook nooit een kopie van je identiteitsbewijs op.


      Twijfel je?
      Wees dan voorzichtig en bescherm jezelf tegen mogelijke fraude. We raden je aan de communicatie onmiddellijk te beëindigen. Maak eenvoudig een melding of neem contact op met Brenger Support team via de chat


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren