Kan ik de betaling voor de Marktplaats-aankoop ook via Brenger regelen?

Laatst gewijzigd op: 2023-06-29 09:40

Als je kiest voor de veilige productbetaling via Brenger, betaal je niet alleen voor het transport, maar ook voor het gekochte product aan de verkoper. Brenger betaalt de verkoper uit zodra de koerier het product heeft opgehaald.


Ga naar Brenger.nl en vul het ophaal- en afleveradres in. Na het toevoegen van de item(s) wordt er gevraagd of je de betaling van het product ook via Brenger wilt laten verlopen. Hier vul je het bedrag in dat je met de verkoper hebt afgesproken en geef je zijn/haar contactgegevens op. Zorg ervoor dat alle gegevens juist zijn om eventuele annuleringskosten te voorkomen. Stem daarom eerst alles af met de verkoper.


☞ Hoe werkt veilige productbetaling voor mij als koper/verkoper?


Koperssituatie


  • Vul het overeengekomen bedrag in. Controleer goed of het aankoopbedrag klopt, anders kan de verkoper de bestelling annuleren en kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht.

  • Vul de gegevens van de verkoper in voor de uitbetaling: naam, telefoonnummer en e-mailadres.

  • Betaal het transport en je aankoop in éénkeer.
    • De verkoper dient zijn of haar gegevens te verifiëren bij Online Payment Platform.

  • Zodra de koerier de levering als bevestigd heeft gemarkeerd en de verkoper zijn of haar identiteit heeft geverifieerd bij Online Payment Platform, wordt de betaling vrijgegeven. Dit bedrag wordt binnen 2 werkdagen overgemaakt naar het door de verkoper opgegeven rekeningnummer.

Verkoperssituatie


  • Stem de prijs af met de koper voor het product dat je verkoopt.

  • Geef je gegevens door aan de koper voor de uitbetaling (naam, telefoonnummer en e-mail) en jouw adresgegevens voor het ophalen van de aankoop.

  • Nadat de koper het transport heeft geboekt en de betaling heeft gedaan, ontvang je een bevestigingsmail van noreply@brenger.nl.
    • De eerste keer dat je een product verkoopt en deze via Brenger laat betalen en vervoeren, vragen wij je om jouw rekeningnummer/identiteit te verifiëren door € 0,01 over te maken naar Online Payment Platform/Foundation (https://www.onlinebetaalplatform.nl).
    • Je ontvangt hiervoor een betaallink. Let op fraudepogingen! De e-mail met de betaallink komt altijd van noreply@brenger.nl.
    • Uitnodigingen om de betaling te bevestigen/verifiëren via andere kanalen, zoals WhatsApp, sms, Telegram of e-mailadressen die niet afkomstig zijn van noreply@brenger.nl, kunnen wijzen op phishing. Meld dit soort pogingen altijd bij Brenger of bij de politie.

  • Zodra de koerier bevestigt dat het product is opgehaald en jij je rekeningnummer/identiteit hebt geverifieerd, wordt de betaling vrijgegeven. Je ontvangt het bedrag binnen 2 werkdagen na het transport op je rekening.

✅ Checklist tijdens de afhandeling van de verkoop

Waar moet je op letten om oplichting via Marktplaats of andere verkoopplatformen te voorkomen?

  • Controleer het e-mailadres van de afzender.
    Wanneer een koper betaalt voor jouw product via Brenger, ontvang je een bevestigingsmail van noreply@brenger.nl. Wees voorzichtig als de koper een ander e-mailadres gebruikt.

  • Controleer URL's en klik nooit op verdachte links.
    Klik nooit op links die je ontvangt via WhatsApp (of andere chatapps), sms of e-mails die niet afkomstig zijn van een van onze erkende e-mailadressen. Controleer altijd de URL voordat je erop klikt. Een echte Brenger-URL begint altijd met:

    https://www.brenger.nl in Nederland
    https://www.brenger.be in België
    https://www.brengertransport.com in Duitsland.


  • Betaal alleen via officiële betaalsystemen.
    Tijdens het betaalproces word je doorgestuurd naar Online Payment Platform/Foundation (https://www.onlinebetaalplatform.nl) of Mollie Payments (https://www.mollie.com/checkout/). Dit zijn de enige betaalsystemen die wij aanbieden.

  • Wees alert bij Verificatie
    • De eerste keer dat je een product verkoopt en deze via Brenger laat betalen en vervoeren, ontvang je een e-mail van noreply@brenger.nl met de uitnodiging om jouw identiteit te verifiëren bij het Online Payment Platform door € 0,01 over te maken. Deze regeling is bedoeld om cybercriminaliteit te voorkomen.

    • Uitnodigingen om de betaling te bevestigen via andere kanalen, zoals WhatsApp (of andere chatapps), sms of e-mailadressen die niet afkomstig zijn van noreply@brenger.nl, kunnen wijzen op phishing. Brenger vraagt nooit om betalingsverificatie door een voucher te kopen van een andere website.
      Meld dit soort pogingen altijd bij Brenger of bij de politie.

    • Brenger-koeriers zullen je nooit vragen om een kopie of foto's van je identiteitsbewijs. Stuur zelf ook nooit een kopie van je identiteitsbewijs op.


Wat te doen bij twijfel?

Heb je een verdacht bericht (via e-mail/WhatsApp/sms) ontvangen of twijfel je over de betrouwbaarheid van de koper? Neem contact op met onze klantenservice via onze chat of meld een fraudepoging eenvoudig via het formulier.





Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren