Hoe werkt Verzenden met Brenger via Marktplaats Betaalverzoek?

Laatst gewijzigd op: 2024-04-09 10:22


Heb je een deal gesloten via Marktplaats en wil je een groot item verzenden of thuis laten bezorgen? Je kunt dan gebruikmaken van Verzenden met Brenger via Marktplaats*. Brenger is een bezorgservice voor het transport van grote spullen, zoals onder andere meubels, apparatuur en fietsen.  Wanneer het product geschikt is voor verzending met Brenger, krijg je deze optie te zien bij het versturen van een betaalverzoek, onder het kopje 'Levering'. 


  • Bezorging binnen 3-7 dagen.
  • De items zijn onderweg verzekerd tot €1000.
  • Gratis annuleren is mogelijk tot 60 uur van tevoren.
  • Geschikt voor items met maximale afmetingen van 400 x 180 x 160 cm en een maximaal gewicht van 200 kg
  • Deze verzendwijze is alleen beschikbaar als je gebruikmaakt van betaalverzoeken via Marktplaats


*Deze functie is op dit moment beperkt beschikbaar en nog niet voor alle gebruikers/producten en gebruikers zichtbaar.


Hoe werkt het voor de Koper?


Stap 1: Betalen voor het product via een betaalverzoek op Marktplaats

  • Sluit een deal met de verkoper en doe een voorstel in Berichten.
  • Vul het afgesproken bedrag in, zonder verzendkosten.
  • Selecteer Brenger als optie voor levering. De geschatte prijs voor bezorging is gebaseerd op de postcode van de advertentie. De eindprijs wordt getoond na het selecteren van het afleveradres tijdens het afrekenen.
  • Kies vervolgens Verstuur betaalverzoek.
  • Heeft de Koper het verzoek geaccepteerd, dan ontvang je in Berichten een betaalverzoek.


Stap 2: Betalen voor bezorging

  • Kies Naar betalen om de betaling te voltooien.
  • Na de betaling voor de aankoop ontvang je in Berichten een verkoopoverzicht en een stappenplan om de bezorging door Brenger te regelen.
  • Kies Naar Brenger om je bezorging te boeken.
  • Betaal voor standaard Stoeplevering bij Brenger. Je ontvangt een betaalbevestiging per e-mail.


Stap 3: Bezorgdag plannen

  • Na de betaling van de bezorging ontvang je een e-mail met het verzoek om de gewenste bezorgdagen door te geven.
  • Selecteer minimaal 3 dagen waarop je tussen 08:00 en 18:00 beschikbaar bent voor de bezorging. Deze opties worden doorgestuurd naar de Verkoper. Zodra de Verkoper een dag heeft bevestigd, ontvang je een afspraakbevestiging per e-mail.
  • Bij het plannen van een bezorgdatum kun je locatieaanwijzingen en instructies voor de koerier toevoegen.
  • Extra hulp: Boek eventueel een extra service als je hulp nodig hebt met het uitladen of tillen van de items.


Stap 4: Bezorging door Brenger

  • Brenger zorgt ervoor dat de items worden opgehaald en gebracht op de overeengekomen dag.
  • De avond voor het transport ontvang je een e-mail met een tijdvak van 4 uur waarin de koerier komt.
  • Je kunt het transport volgen via de trackingpagina. Twee uur voordat de koerier bij je langskomt, ontvang je zijn/haar contactgegevens.
  • Op de dag van transport help je de koerier met uitladen. Je tilt je items zelf naar binnen, tenzij je een extra service hebt bijgeboekt.


Hoe werkt het voor de Verkoper?


Stap 1: Betaalverzoek via Marktplaats

  • Sluit een deal met de Koper en doe een voorstel in Berichten op Marktplaats.
  • Vul het afgesproken bedrag in, zonder verzendkosten, en selecteer Brenger als optie voor levering.
  • Vul het ophaaladres in waar de koerier langs moet komen om het item op te halen.
  • Kies vervolgens Verstuur betaalverzoek. De Koper ontvangt dit verzoek direct in Berichten.
  • Zodra de Koper het verzoek heeft geaccepteerd en betaald, ontvang je in Berichten een verkoopoverzicht en een stappenplan om de bezorging door Brenger te regelen.


Stap 2: Ophaaldag plannen

  • Nadat de koper heeft betaald voor de bezorging, kan een afspraak worden gepland.
  • De koper zal minimaal 3 beschikbare dagen doorgeven, waarna jij een e-mail ontvangt en een ophaaldag kunt kiezen.
  • Hierna ontvang je een e-mail om een ophaaldag te bevestigen.
  • Een afspraakbevestiging van Brenger ontvang je per e-mail.


Stap 3: Op de dag van transport

  • Brenger zorgt ervoor dat de items worden opgehaald en gebracht op de overeengekomen dag.
  • De avond voor het transport ontvang je een e-mail met een tijdvak van 4 uur waarin de koerier komt.
  • Je kunt het transport volgen via de trackingpagina. Ook houdt Brenger je op de hoogte via e-mail en sms.
  • De koerier haalt de items op bij de stoep. Zet de spullen op tijd klaar en help de koerier met inladen.
  • Bij vragen rondom het transport kun je contact opnemen met Brenger Support.


Boek je direct via Brenger.nl? Lees hoe het werkt.


Wat betekent Stoeplevering?

Wanneer je kiest voor Brenger om je Marktplaats-aankoop te verzenden, boek je een standaard Stoeplevering. De bezorging wordt binnen 3-7 dagen geregeld.


Standaard Stoeplevering houdt in:

  • De verkoper zet de spullen klaar op de stoep en helpt de koerier met inladen.
  • De koper helpt de koerier met uitladen en brengt de spullen zelf naar binnen.
  • De koper kan later optioneel extra hulp bijboeken.



Wat is inbegrepen in de geschatte verzendprijs die wordt getoond op Marktplaats?

De geschatte prijs voor bezorging is gebaseerd op de postcode van de advertentie en standaard Stoeplevering. De eindprijs wordt getoond na het selecteren van het afleveradres tijdens het afrekenen. Na het boeken van standaard Stoeplevering krijgt de Koper de mogelijkheid om eventuele extra services bij te boeken via Brenger, zoals hulp met tillen.


Welke extra services biedt Brenger aan?

Na het boeken van standaard Stoeplevering biedt Brenger de volgende extra services aan. De beschikbaarheid van deze services is afhankelijk van het te vervoeren product en wordt enkel op de afleverlocatie aangeboden. De prijs van de service kan variëren afhankelijk van de verdieping waar de spullen naartoe moeten.


Hulp met tillen

  • De verkoper zet de spullen klaar op de stoep en helpt de koerier(s) met inladen.
  • De koper helpt de koerier(s) met uitladen. 
  • De spullen worden vervolgens met de hulp van de koerier(s) naar de gewenste plek in het huis of appartement getild.


Volledige service

  • De verkoper zet de spullen klaar op de stoep.
  • Op de afleverlocatie nemen de koerier(s) de volledige verantwoordelijkheid voor het tillen van de spullen naar de gewenste plek binnen.
  • Dit is een uitgebreidere service waarbij de koper niet hoeft te helpen met het in- of uitladen of het naar binnen tillen van de items.


Hoe kan ik de ophaal- en bezorgdatum aanpassen?

Zodra de datum door de verkoper is bevestigd en het transport aan een koerier is gekoppeld, kan de datum/tijdvak niet meer gewijzigd worden. In uitzonderlijke gevallen kan het transport worden verplaatst naar een andere datum. Hiervoor kun je contact opnemen met Brenger Support via de chat. Wijzigingskosten kunnen van toepassing zijn.

Wil je het transport annuleren? Annulering is gratis tot je bezorgafspraak is ingepland, of tot 60 uur voor het transport. Als je daarna annuleert, krijg je een (gedeeltelijke) terugbetaling. Terugbetaling volgt binnen 5 werkdagen. Let op: annulering is definitief. De bezorging kan niet via Marktplaats Betaalverzoek opnieuw worden geboekt. Alleen de Koper kan het transport annuleren. Dit kan via de trackingpagina of de bevestigingsmail van Brenger. Een nieuw transport boeken na annulering? Dit kan direct via Brenger.nl. Het boekingsproces en de prijs kunnen afwijken.


Waar vind ik de trackingpagina van Brenger?

Nadat de koper heeft betaald voor het product op Marktplaats, ontvang je een overzicht in Berichten. Kies 'Naar Brenger' om naar de trackingpagina te gaan. Zowel de koper als de verkoper krijgen ook statusupdates over de bezorging via e-mail en sms.


Kan ik een bericht achterlaten voor de koerier?

Ja, je kunt een bericht achterlaten voor de koerier. Bij het plannen van een bezorgdatum heb je de mogelijkheid om instructies voor de koerier toe te voegen. Dit kunnen bijvoorbeeld locatieaanwijzingen zijn, informatie over parkeermogelijkheden en de beste manier waarop de koerier jou kan bereiken. Deze instructies kunnen eventueel ook via de trackingpagina worden toegevoegd.

Op de dag van transport is het mogelijk om direct contact met de koerier op te nemen. De contactgegevens van de koerier zijn twee uur voor het tijdvak beschikbaar op de trackingpagina.




















Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren